Over KTC

Geschiedenis KTC

De Kaagse Tennis Club is een kleine gezellige club in het dubbeldorp Kaag-Buitenkaag. De club ligt op Kaageiland tussen de haven en de weilanden in.

De club is in 1975 opgericht, onder de historische bepalingen: 'de contributie is vastgesteld op f 100,00 en de kledingcode is wit (op koude dagen is donkerblauw toegestaan)'. De tennisbaan was gelegen op het terrein wat achter Bar-Restaurant ‘De Twee Wilgen’ lag; het clubhuis was een tuinhuisje, ’t Prieeltje’ genaamd.

Als in 1979 ‘de Twee Wilgen’ een andere eigenaar krijgt en het voortbestaan van de tennisbaan ter discussie ligt ontstaan de eerste plannen voor de oprichting van een heel nieuw tenniscomplex. Uiteindelijk wordt op 26 mei 1984 het nieuwe complex geopend op het terrein waar de KTC nog altijd huist.

In de ruim 30 jaren van haar bestaan hebben er vele gevarieerde evenementen, toernooien en clubkampioenschappen plaatsgevonden: Paastoernooi; Poldertochten; Tennisweekend; Ladiesday; Gentlemens Night. Enkele toernooien zijn een ware traditie geworden en worden hedentendage nog altijd georganiseerd door het altijd enthousiaste team van de AC (ActiviteitenCommissie) zoals het Drooge - Scheffer toernooi en het Koningsnach toernooi.

Vragen?

Telefoon